مهندسي و توسعه بازار

شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات و مواد شيميايي در راستاي گسترش فعالیت های تجاری خود، واحد مهندسي، تحقیقات و توسعه بازار را با اهداف زیر ایجاد نموده است.

  • برنامه ريزي و پياده سازي استراتژي توسعه بازار براي مشتريان جديد
  • گسترش فرصت هاي جديد كسب و كار و تجاري نمودن آن ها
  • افزايش سود حاصل از رشد كسب و كار

جهت نیل به اين اهداف ابتدا نيازهاي بازار شناسايي و پروژه ها پس از امکان سنجی و بررسی از نقطه نظر صرفه اقتصادي به مرحله اجرا می رسند.

زیر مجموعه هاي مديريت مهندسی و توسعه به شرح زیر می باشند:

  • واحد توسعه و تامین منابع:

یکی از مهمترین ارکان شرکت بازرگانی، داشتن منابع  کافی و مناسب برای تامین کالا و ارائه خدمات به مشتریان می باشد. شرکت اسپک با داشتن بیش از دو دهه سابقه تامین کالا برای صنایع مهم پتروشیمی ایران , قابلیت بسیار بالایی در موضوع منابع تامین کننده دارد. شرکت اسپک با توجه به تغییرات مداوم صنعت و به منظور دسترسی به منابع مطمئن همواره لیست تامین کنندگان خود را به روز نگه داشته و بر تعداد آنها افزوده است.

  • واحد مهندسي:

به منظور تامین نیاز های صنایع، در بسیاری از موارد می بایست کلیه فرایند های مهندسی و ساخت از ابتدا تا انتها پیگیری شود. با توجه به اینکه چه مقدار از اطلاعات مهندسی تقاضای مورد نظر در دسترس باشد ویا حتی ممکن است نیاز به مهندسی معکوس داشته  باشد با همکاری واحد های مهندسی مشتریان این مرحله از فرایند نیز توسط شرکت اسپک انجام می پذیرد. علاوه بر این در مواردی که پروژه های جدید و  یا توسعه واحد های عملیاتی، همچنین تغییراتی در فرایند بهره برداری صورت پذیرد، واحد مهندسی شرکت اسپک آمادگی دارد در کلیه مراحل طراحی و تامین تا نصب و بهره برداری همراه مشتریان باشد.

    • واحد تحقیق و توسعه بازار:

    در راستای تحقق اهداف شرکت ، واحد مهندسی اسپک طرح ها و برنامه های مورد نیاز صنایع را بررسی و در صورت نیاز با استفاده از پرسنل متخصص اقدام به تحقیقات لازم در خصوص پروژه های جدید می نماید. این پروژه ها اغلب در راستای خدمات بهتر به مشتریان صورت می پذیرد و ضمن ایجاد درآمد، در مواردی که مناسب تشخیص داده شود، شرکت اقدام به سرمایه گذاری در تکمیل پروژه نموده که در نهایت منجر به مالکیت شرکت در آن پروژه می شود. در سالهای گذشته با کمک واحد تحقیق و توسعه چند شرکت تولیدی صنعتی مانند تولید کاتالیست، تولید الکتروموتور و غیره راه اندازی شده است که محصولات تولیدی آنها در مجتمع های پتروشیمی و سایر صنایع مورد استفاده قرار گرفته است و در برخی موارد دیگر مراحل پایانی آزمایش عملیاتی فراورده ها در پتروشیمی های هدف در حال انجام   می باشند.

    در حال حاضر بیش از 5 طرح تحقیقاتی و پروژه های مختلف تولیدی و سرمایه گذاری توسط واحد تحقیق و توسعه واحد مهندسی شرکت اسپک، در دست بررسی می باشند که از این میان  پروژه های سرمایه گذاری که فرایند بررسی اولیه و امکان سنجی آنها به اتمام رسیده است، به شرح زیر  می باشد:

    • طرح تولید بیو اتانول و متیل استات
    • طرح جدا کننده های غیر فلزی برای باطری ها
    • احداث کارگاه خدمات مهندسی و کارگاهی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر
    • طرح تولید Butadiene در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر
فهرست